Sista projektlektionen

Idag är det sista projektlaktionen för alltid. Och det betyder att den här bloggen inte kommer vara ett projektarbete längre. Året har väll inte gått rikitigt som jag har tänkt mig men så är det alltid med olika arbeten. Eller ibland iallafall. Det finns alltid något som man kan ha gjort bättre. Men nu finns det ingen tid till det. Nu 2 veckor framöver ska jag skriva en rapport. Och den ska jag göra jävligt bra för att kunna höja mitt betyg kanske. Får se vad min lärare säger i slutet sen. Men man kan alltid hoppas.

Hoppas ni har tyckt om bloggen och läst den lite ibland. Jag sa upp mitt gymkort igår för att jag känner att jag inte kommer hinna med gymmet nu till sommaren. Jag ska jobba och så kommer jag inte vara i stan så mycket så det var bäst så kände jag.

Jag vet inte riktigt om jag ska ha kvar bloggen eller inte. Ni kan säga vad ni tycker så får jag se hur det blir. Men om jag har kvar den så kommer jag nog förmodligen inte uppdatera något. Jag har en egen privat blogg också som jag är mer aktiv på.

Snart är det sommar och student som står på schemat. Ska bli så himla kul samtidigt tråkigt att ta studenten. Kommer sakna alla mina klasskamrater och hela omgivningen.

Men jag tänkte visa lite mått och om det har förändrats något. Jag har skrivit upp det på en lapp som ligger hemma och jag är nu i skolan. Jag glömde dom hemma så jag lägger upp det när jag kommer hem.

Men ett tips till er som vill behålla er vikt som ni har kämpat för så är det bästa att man äter vanlig husmanskost och tränar lite då och då. Man behöver inte vara rädd för att man ska gå upp i vikt om man följer denna enkla regel. Sen om man är sugen på en bic mac eller en kebab lite då och då är det ingen fara. Bara man inte äter mer än vad man behöver och orkar. Du kan lyxa till det ibland. Men ett annat tips är att om man är suen på godis, ta en frukt eller några nötter och sitt och knapra på.
Oftast småäter vi bara för att ha något att tugga på eller att ha något att göra. Det är det vi går upp i vikt på. Innan jag börja träna så tog jag den där chokladbiten när jag kom hem från skolan. Men nu när jag har tränat en del så har jag inte alls lika mycket sug efter något sött och onyttigt längre. Jag tar hellre en frukt. Och så mår man mycket bättre av att träna. JAg är piggare på morgonen när jag ska till skolan och jag är inte lika trött när jag kommer hem från skolan. Man mår så mycket bättre.

Men jag uppdaterar om mina mått när jag kommer.
Hoppas ni inte sitter i soffan hela livet utan dra på er sprinskorna och rör på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0