World class

Som jag har skrivit tidigare så har jag bytt gym från vilbergens gym p.g.a. att det giick i konkurs. Så nu är jag på wold class och jag trivs ganska bra där faktiskt.

World class har funnits ganska länge. Det startade år 1983 av en Ulf Bengtsson. World class var även den första affärsmässiga träningskedjan i Sverige. Idag finns World class över hela europa och har ungefär 35 st fittnessklubbar.

När jag kommer dit så känner jag mig välkommen och då blir man mer motiverad till att träna. All personal är väldigt trevliga och vill göra det bästa för alla kunder/medlemmar.
Det är lite skillnad ifrån vilbergens gym. För där var det lite skillnad. Ägaren där var inte så speciellt trevlig. Han sa inte ens hej när man kom och han brydde sig inte så mycket om sina kunder. Speciellt inte tjejer. Han prata mest med dom killar som hade muskler. Han var en väldigt speciell man.

Men nu hamna jag på World class och det funkar jätte bra. Maskinerna är mycket fräschare. De byte ut de flesta maskinerna för cirka 3 månader sen så det känns lite lyx från att gå till ett lite mer ekonomianpassat gym till ett lyxgym. De har tv funktion på springbanden så det är därför det känns lite extra lyxigt. Lokalerna är mycket mer fräschare också.

Hiss


Diss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0